Czujniki parkowania przód - skąd STOP i WSTECZNY + inne :(
Zamieszczone przez george023
Witam.
Niedawno odebrałem z salonu moja skodulke. Po przejechaniu parunastu kilometrów odniosłem wrażenie ze tył auta „siedzi”. Auto ma instalację gazową, więc zbiornik może trochę obciążać tył, ale porównałem to z innymi skodnikami i u innych tył auta wygląda normalnie. Może ktoś przerabiał już podobny temat? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Ja wożę pełny zbiornik benzyny i LPG, ale jakoś nie zauważyłem ...
Czujniki parkowania przód - skąd STOP i WSTECZNY + inne
Witam
No już czujniki w tyle zamontowane )) i działają.
teraz przód no powiedzmy w połowie już zrobione - zamontowane
ale utknąłem na wprowadzeniu kabli od czujników do kabiny ((((
Jak przejść z silnika do kabiny ???
Czy trzeba demontować jak myśle wycieraczki ? i podszybie - i tam jest jakieś wejście ? Jak przejść znowu pod kierwonice bo tam myśle umiescić centralke czujników.
I dalej +12V było juz w jednym temacie wiec wiem skąd wziaść ale potrzebuje sygnału STOP - HAMULEC i jeszcze sygnału właczenia BIEGU WSTECZNEGO
a które to kable to nie mam zielonego pojęcia.
Za wszelkie uwagi podpowiedzi z góry dziękuję
pozdr
Krzysztof
4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)
BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.
Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
piotrek_os, w ori parktroniku do pewnej prędkości działa przód i tył-np jak manewrujesz na parkingu i dajesz do przodu to dziala wszystko abyś nie uderzył przodem
BANDIT, ty montujesz ori parktronika czy jakiś wynalazek z allegro?
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
BANDIT, sygnał biegu wstecznego możesz wziąć z centralnej elektryki ( nad nogami kierowcy ) wtyczka "C" pin 12 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-lewą ) lub wtyczka "B" pin 1 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-prawą ). Stopa najlepiej wziąć ze sterowania trzecim światłem stop, bo żarówki w lampach pracują jako POZYCJA/STOP i może to powodować ogłupianie układu. Stopa podłączasz do wtyczki "C" pin 9.
przednie czujniki mozna podłączyć do przednich świateł przeciwmgielnych, ponieważ:
1. jak jedziesz na trasie i jest mgła i uzywasz świateł przeciwmgielnych to nikogo nie ma w zasięgu czujników - nie będą wariować.
2. jak stoisz w korku to światła przeciwmgielne i tak należy wyłączyć.
3. Jak dojeżdzasz do przeszkody to wystarczy włączyć przeciwmgielne, które dodatkowo doświetlą Ci teren, a w ORI przednie też nalezy włączyć na przycisk, więc nie ma różnicy czy włączysz przeciwmgielne czy inny przycisk. W ORI przednie działają dodatkowo po włączeniu wstecznego biegu i wyłączają się po przekroczeniu chyba 5 albo 10 km/h, nie wiem czy nieoryginalne alarmy będą działać w ten sam sposób. tak czy inaczej, żeby włączyć przednie czujniki bez włączania stecznego biegu nalezy je ukatywnić samodzielnie naciskając na przycisk.
Nie wiem jak przy manualu, ale przy automacie wrzucenie R powoduje aktywacje czujnikow, a potem dzialaja do momentu przekroczenia jakies predkosci, no i oczywiscie mozna wlaczyc je zawsze recznie klawisze i to jest chyba najlepsze rozwiazanie, a nie jakies kombinacje z podlaczaniem pod p.mgielne, kierunkowskazy itd
BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.
Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
Witam
No tam nie szukałem dziury
spradze to dzisiaj - wielkie dzięki.
A czemu chce do STOP i WSTECZNY ? - żeby przy parkowaniu w tzw. zatoczce działał równiez przód i ostrzegał czy nic nie zahacze wjeżdzając przodem bo przednie czujniki zawsze cos tam na bok tez widzą.
No i najwazniejsze żeby jak będzie jechała moja dziewczyna piszczało zawsze i wszędzie a wierzcie mi kobiety "potrafią" parkować.
Pełen parking wolnych miejsc a oczywiście Ona musiała parkowac zaraz obok mojego wozu no i co sie stało ?? GRRRRR..... przeleciała po drzwiach
rozumiem sąsiadowi ale czemu po moich ?????
uprzedze pytanei - nie , nie pokłóciliśmy się przed Jje parkowaniem
pozdr
pozdr
Krzysztof
4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)
BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.
Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
Witam
No tam nie szukałem dziury
spradze to dzisiaj - wielkie dzięki.
A czemu chce do STOP i WSTECZNY ? - żeby przy parkowaniu w tzw. zatoczce działał równiez przód i ostrzegał czy nic nie zahacze wjeżdzając przodem bo przednie czujniki zawsze cos tam na bok tez widzą.
nie wiem czy dobrze rozumiem Twoją intencje ale skoro podłczysz pod wsteczny przody...to Ci nie beda działaly jak bedziesz do przodu jechał........
BANDIT, jezeli chodzi o przeciągniecie kabelka ze środka do komory silnika lub odwtotnie to w bardzo prosty sposób zrobisz to nad pedalami sprzegla, gazu.....w tym miejscu co przechodzi wiązka kabli - musisz lekko podnieść do góry ten "styropian". Wtedy weż jakis drucik i przepchniech - wyjdzie Ci to za akumulatorem.
Drugie pytanie - zakładasz czujniki parkowania przód - i chcesz brać sygnał ze biegu wstecznego?????? Coś tu nie tak. Jezeli tył byś zakladał to tak - dostajesz do kabelka od "światła wstecznego"
Witam
No tam nie szukałem dziury
spradze to dzisiaj - wielkie dzięki.
A czemu chce do STOP i WSTECZNY ? - żeby przy parkowaniu w tzw. zatoczce działał równiez przód i ostrzegał czy nic nie zahacze wjeżdzając przodem bo przednie czujniki zawsze cos tam na bok tez widzą.
nie wiem czy dobrze rozumiem Twoją intencje ale skoro podłczysz pod wsteczny przody...to Ci nie beda działaly jak bedziesz do przodu jechał........
jednoczesnie do STOP i do Wstecznego )
pozdr
Krzysztof
4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)
BANDIT, sygnał biegu wstecznego możesz wziąć z centralnej elektryki ( nad nogami kierowcy ) wtyczka "C" pin 12 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-lewą ) lub wtyczka "B" pin 1 ( to jest wyjście na żarówkę wstecznego-prawą ). Stopa najlepiej wziąć ze sterowania trzecim światłem stop, bo żarówki w lampach pracują jako POZYCJA/STOP i może to powodować ogłupianie układu. Stopa podłączasz do wtyczki "C" pin 9.
Panowie mam pytanie gdzie znajdę wspomnianą wtyczkę C pin 9, to jest skrzynka bezpieczników czy tył auta?
Dzięki ah te czytanie ze zrozumieniem . A tak przy okazji mam pytanko, ponieważ całą centralkę mam z tyłu (lewy bok), nie ma tam może gdzieś jakiejś kostki pod którą mógłbym się wpiąć? Z tego co zauważyłem to wiązka do 3 stop idzie właśnie lewym bokiem (nie ściągałem jeszcze wykładziny stąd pytanie).
Komentarz